HIIT – co to jest, jakie ma zalety i dlaczego warto go stosować?

Jest to popularne i dobre rozwiązanie dla osób chcących zredukować tkankę tłuszczową lub poprawić kondycję.  Wymaga jednak wysokiej samodyscypliny, bo sam trening jest bardzo wymagający.

HIIT (ang. High Intensity Interval Training), czyli trening interwałowy o wysokiej intensywności, stosowany zarówno przez sportowców, jak i amatorów.

Polega na przeplataniu krótkich odcinków bardzo intensywnej pracy beztlenowej ( do 100% HRmax, czyli tętna maksymanego) z dłuższymi odcinkami mniej intensywnej pracy  (ok. 50% HRmax), które spełniają funkcję przerwy wypoczynkowej.

Np.:  5 minut rozgrzewki
          15 sekund sprint
          60 sekund  marsz lub trucht

Całość powtarzamy 10 razy. Nie zapomnij o rozciąganiu!

Trening HIIT powinien trwać około 20 minut i najlepiej wykonywać go 3 razy w tygodniu.

 

Odmianą treningu interwałowego jest trening interwałowy ekstensywny, gdzie czas pracy jest dłuższy niż czas wypoczynku, ale praca jest lżejsza. Służy on kształtowaniu wytrzymałości tlenowej.

 

ZALETY HIIT:

⇒ Spala do 3x więcej tkanki tłuszczowej niż klasyczny trening cardio, czyli trening długotrwały o umiarkowanej lub niskiej intensywności.

⇒ Powoduje przyspieszenie metabolizmu przez kilka do kilkunastu godzin po skończonym treningu, a więc znacznie usprawnia spalanie tkanki tłuszczowej.

⇒ Jest prosty w wykonaniu. Można go wykonywać w formie np. biegowej siłowej lub pływając.

⇒ Powoduje znaczny wzrost wydolności tlenowej.

 

HIIT to bardzo mocno wyczerpująca forma treningu! Jeśli masz słabą kondycję i nie masz doświadczenia treningowego, ćwicz pod okiem profesjonalnego trenera lub zacznij od prostych ćwiczeń cardio.

 

Czy wiesz, że możesz odbyć ze mną bezpłatny, godzinny trening personalny? Sprawdź szczegóły tutaj.

A może masz jakieś pytanie w związku z artykułem? Skontaktuj się ze mną lub zapytaj w komentarzu.

 

 

Trener Personalny Michał Sobolewski

Więcej o mnie:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *